Menu

Poradnik Gothic

Gothic to pierwsza z fabularnych gier akcji w której przemierzamy tereny wyspy Khorini(Górnicza dolina)

 

Poradnik Gothic : Witaj w Kolonii

Gothic to pierwsza z fabularnych gier akcji w której przemierzamy tereny wyspy Khorini(Górnicza dolina). Rozpoczynamy swoją przygodę  w kolonii karnej, gdzie pierwszym naszym celem będzie odnalezienie Diego. Udzieli nam ona cennych wskazówek i wskaże kierunek dalszych przygód. Następnie udajemy się w stronę najbliższego potoku i podążamy tym szlakiem. Jeśli chcecie zawrócić uważajcie na barierę która jest za wami. Pierwszą broń jaką przyjdzie ci zdobyć to kilof, znajdziecie go niedaleko kopalni. Gdy macie już broń możecie stawić czoła najbliższym przeciwnikom jakimi są kretoszczury, gobliny oraz ścierwojady. Możemy również zaczekać, aż pokona ich  Diego nasza towarzyszka. Gdy dotrzemy do bram obozu zatrzyma nas strażnik, jednak gdy zobaczy Diego od razu nas przepuści.

 

Poradnik Gothic : Stara Osada

Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić jest odnalezienie Thorusa, pytamy go jak się dostać do obozu. Następnie prosimy Diego żeby został naszym mentorem. Opowie nam również, że aby zostać członkiem starego obozu, trzeba poznać wpływowe osoby i zdobyć ich uznanie. Jeśli nauczymy się złodziejskiego rzemiosła poprze nas Rączka . Jeśli rzucimy wyzwanie wojownikom Kirgo i Kharima, poprze nas Scaty. Nie musimy pokonywać wojowników, należy wykazać że jesteście bardzo odważni, a zdobędziemy uznanie u Scaty .  Respekt u Świstaka zdobędziemy jeśli wykonamy zleconą przez niego misje. Musimy kupić miecz, Świstak daje nam 100  bryłek rudy, ale gdy odnajdziemy kupca dowiemy się, że  miecz kosztuje 110 bryłek gdyż kupiec podniósł ceny. Musimy zatem wrócić do Świstaka i poprosić o dodatkową rude, a następnie dopiero udać się po upragniony miecz, który następnie oddajemy. Jeśli odnajdziemy obóz sekty i zdobędziemy tajemną recepturę zdobędziemy szacunek oraz dodatkowe bryłki u Dextera. Ball Parvez pokaże nam drogę do obozu sekty, tam prosimy Lestera aby pokierował nas do Cor Caloma po mikstury. Kupiec jednak nie chce nam sprzedać mikstury i musimy go okraść. Wykonanie pewnej misji, jaką jest eliminacja Mordragii, zdobędziemy uznanie u Thorusa.  Mordraga jest kupcem handlującym pod południową bramą. Mamy dwie opcje, albo wyzwać Mordrage na pojedynek, lub  przekonać go żeby pokazał nam drogę do obozu. Jakąkolwiek opcje wybierzemy Thorus zaliczy nam zadanie, jeśli jednak zabijemy Mordragę Thorus będzie dużo bardziej zadowolony. Następną osobą u której możemy zdobyć uznanie jest Zły. Zleci nam on odnalezienie strażnika Neka, którego znajdziemy w jaskini pod klifem. Natomiast aby dotrzeć do jaskini wychodzimy południową bramą. W grocie napotkamy kretoszczury i znajdujemy Neka martwego. Bierzemy amulet który nosił i przekazujemy go Złemu. Następnym zadaniem będzie zabranie Listy od Jana, a zleci nam je Diego. koniecznie przy rozmowie z Diego wybierz opcje wypowiedzi„Dlaczego Jan miałby dać listę komuś takiemu jak ja”). Gdy odnajdziemy listę i oddamy ją Diego udajmy się do Thorusa, żeby otworzył komnaty Gomeza. Do komnat zaprowadzi nas Kruk z którym musimy porozmawiać.Gomezowi musimy mówić prawdę, dzięki temu będziemy mogli zostać cieniem w Starym obozie. następnie Teraz mówimy Krukowi, że się nadajemy. Po osiągnięciu 5 poziomu otrzymujemy od Kruka zbroję cienia i zalicza nam on pierwsze zadanie. Kiedy dotrzemy do Obozu Bractwa rozmawiamy z Lesterem i zaczyna się drugi akt.

Poradnik Gothic
Poradnik Gothic

Poradnik Gothic: Nowy Obóz

Pierwsze zadanie w następnym akcie otrzymamy od Torusa. Opowiada nam którędy dostaniemy się do obozu, aby odnaleźć Mondragę. Podczas rozmowy wybieramy opcję odpowiedzi „Masz Problem”. Odblokujemy wtedy wybór ”A gdybym chciał zostać członkiem Nowego Obozu… mógłbyś mi pomóc”. Krótka konwersacja prowadzi nas do wyboru  „Zaprowadź mnie do Nowego Obozu”. Następnie Mordrag prowadzi nas do umówionej lokalizacji. W obozie będziemy musieli przekazać pierścień Larsowi i dzięki temu zostaniemy „szkodnikiem”, a jeśli osiągnęliśmy już 5 poziom będziemy mogli wykonać dwa zadania.
-Zanim zaniesiesz listę ze starej kopalni dla Diego, pokaż ją Larsowi a dopiero później dostarcz do obozu.
-Musisz także zdobyć ziele Balla Isidro, następnie je sprzedać, a otrzymane baryłki przekazać w całości Larsowi.
Jeśli zabijemy Mordagę nie będziemy mogli zostać szkodnikiem więc pozostawiamy go przy życiu. kiedy już zostaniemy szkodnikiem i otrzymamy pierwsze zadanie od Mondragi. Musimy dowiedzieć się czegoś o Obozie Bractwa i co się tam dzieje.  Po dotarciu na miejsce i rozmowie z Lesterem rozpoczynamy drugi rozdział.

Zadania poboczne
-Odnalezienie Pazurów topielca, możemy je zdobyć po drugiej stronie jeziora gdzie znajdziemy topielca i go zabijemy. Pazury należy oddać Homerowi.
-Zabranie dziesięciu łodyg bagnistego ziela od Ball Kagana, które rozdajemy szkodnikom. To co otrzymamy w zamian oddajemy z powrotem Ballowi, a on nam wręcza nagrodę.
-Wyrzucenie krzykacza z chaty Gorna.

Poradnik Gothic: Obóz Bractwa
Do obozu Bractwa zaprowadzi na Ball Parvez. Spotykamy po drodze Lestera i pytamy go co zrobić żeby zostać nowicjuszem w bractwie.  Kieruje On nas do Cor Coloma, który mówi nam, że aby zostać nowicjuszem musimy zdobyć poparcie u co najmniej 4 guru

Ball Nabim.
Lester opowiada nam jak zaimponować Ball Nabimowi, ale żeby nam o tym opowiedział musimy poprosić Lestera w jakieś ustronne miejsce z dala od Nabima,  na miejscu Lester opowie nam o swoim planie. Po powrocie z rozmowy udajemy się do Ball Nabima i wykonujemy plan Lestera, Ball Nabim nabiera się na intrygę i udziela nam poparcia.

Ball Trondal.
Ball Trondala nie będziemy musieli szukać gdyż sam nas znajdzie. Opowie nam o Śniącym i jego wyznawcach, a my będziemy musieli ich odnaleźć. W tym celu musimy udać się do  Melvina który przebywa w obozie bractwa. Rozmawiamy z nim o nijakim Dustym. Następnie musimy wrócić do Starego Obozu żeby porozmawiać z Dustym i zabrać go do Obozu Bractwa.  Przekupujemy strażników w południowej bramie dając im 100 baryłek i przeprowadzamy bezpiecznie Dustego do Balla Trondala. Dzięki temu mamy poparcie następnego guru.

Ball Tyon
W Nowym Obozie odnajdujemy Ball Kagana, żeby rozdać jego ziele. W podziękowaniu daje on nam specjalną odmianę  dla Ball Tyona.  Po spożyciu przez Ball Tyon ziele wywołuje u niego wizje, a tym samym zdobędziemy jego poparcie.

Ball Orum
Ggorim prosi nas abyśmy prekonali  Herlocka do pracy u niego. Niestety pierwsza próba kończy się fiaskiem więc musimy użyć argumentu miecza i dopiero to przekonuje.  Następnie  Ball Orun przekazuje nam kolejne zadanie: musimy podążać po ziele na bagna. Balor daje nam zioła bez problemu, natomiast Viran będzie chciał abyśmy zabili dla niego krwiopijcę.  Gdy już zdobędziemy zioła oddajemy je  Cor Calomowi i udajemy się do Ball Oruna.Otrzymujemy od niego zwoje snu i oczywiście poparcie.

Ball Cadar
Usypiamy jednego z nowicjuszy w przybocznej straży Ball Cadara, wykorzystujemy do tego zwoje snu które zdobyliśmy wcześniej.  To pozwala nam zdobyć uznanie ostatniego Guru i możemy zostać nowicjuszem.
Udajemy się do  Cor Caloma i on mianuje nas na nowicjusza. Otrzymujemy 2 zadania:
– Sprzedać zioła dla Bartcholo  w Starym Obozie i pieniądze oddać Calomowi.
– Przepłoszyć trzech bandytów, którzy przed bramą do Nowego Obozu tworzą ziele.
Udajemy się do Lestera i rozpoczynamy kolejny rozdział.

Poradnik Gothic

Poradnik Gothic

Poradnik Gothic Rozdział II

Poradnik Gothic : Gniazdo Pełzaczy

Rozdział zaczyna się od rozmowy z Lesterem, opowiada nam on o  Y’Berionie i o tym że potrzebuje ludzi do pomocy. Podążamy w tym celu do świątyni a przy bramie powołujemy się na Lestera. Odnajdujemy tam Y,’Beriona który prosi nas abyśmy odnaleźli Nyrasa i wręcza nam mapę na której wskazane jest gdzie go odnajdziemy. Uważajcie na mapie jest specjalnie pozostawiony drobny błąd i musicie podążać nieco dalej niż wskazuje mapa. Niestety Nyras oszalał gdyż atakuje nas gdy tylko nas zobaczy, zmuszeni jesteśmy go zabić i zabrać mu kamień. Następnie wracamy do Y’Beriona, który prosi o przekazanie Kamienia Cor Calomowi. Wykonujemy polecenie i dzięki temu Cor wręcza nam kolejne zadanie jakim jest przeniesienie wydzieliny pełzaczy do Starej Kopalni. W tym celu musimy najpierw udać się do Gorem, on nauczy nas techniki wyciągania śluzu  z nieżywych pełzaczy. Musimy go szukać na trasie ze Starej Kopalni do Obozu Bractwa. Kiedy znajdziemy się w kopalni udajemy się do Jana i rozmawiamy  o Gnieździe Pełzaczy. Jan obiecuje, że opowie gdzie to jest jeśli odnajdziemy koło zębate.Idziemy nieco niżej, omijamy jeden boczny tunel, a wchodzimy do następnego. Musimy zniszczyć tam trzech pełzaczy i dopiero wtedy możemy zabrać koło . Następnie oddajemy znalezisko Janowi. On opowiada nam o miejscu gdzie żyje najwięcej pełzaczy. Jest to brama pilnowana przez Ashgana. Kiedy docieramy na miejsce mówimy Ashganowi,  że przybywamy od Jana, ale i tak nie otwiera nam bramy. Mówi abyśmy najpierw przyprowadzili trzech świątynnych strażników.  Prosimy najbliższą napotkaną straż o pomoc i udajemy się z nimi do Ashgana. Wreszcie udaje nam się otworzyć bramę. Nagle zaczyna się pojawiać mnóstwo pełzaczy na szczęście w walce pomagają nam strażnicy. Udajemy się do środka jaskini napotykamy po drodze jeszcze kilka pełzaczy, oraz ich królową. Wchodzimy dalej do jaskini, pokonujemy parę pełzaczy a na końcu królową. Zbieramy jaja  i udajemy się do Jana pokazać mu zdobycz. Następnie opuszczamy kopanie. Jeśli zostaliśmy szkodnikiem zmierzamy do Mordraga i opowiadamy mu o wszystkim. Po czym udajemy się do Lee i pozawala nam to zostać najemnikiem. Jeżeli natomiast jesteśmy cieniem udajemy się do Kruka i jemu zdajemy relacje, po czym Thorus pozwoli nam wybrać pomiędzy : Zostaniem strażnikiem lub magiem ognia. Gdy udało się nam zostać nowicjuszem zmierzamy do Cor Angara i mianuje on nas na  strażnika świątynnego. Następnie zmierzamy do Cor Caloma żeby oddać mu zdobyte jaja. Będziemy jeszcze musieli zdobyć księgę która została zrabowana przez wrogie gobliny. W tym celu odnajdujemy Talasa. Otrzymamy od niego 50 bryłek rudy i pomoc w odnalezienie goblińskiej jaskini. Unicestwiamy gobliny(kilka zwojów z zaklęciami może okazać się przydatne).  Dajemy księgę ze skrzyni Calomowi, następnie udajemy się  razem z nim na plac świątynny gdzie po zmroku rozpoczynają  się obrzędy przywoływania Śniącego.

Poradnik Gothic
Poradnik Gothic

Poradnik Gothic Rozdział III

Poradnik Gothic: Starożytna Magia

Rozpoczynamy akt udając się na rozmowę do Cor Angara. Mówi abyśmy porozmawiali z Talesem aby zaprowadził nas na cmentarz orków. Wchodzimy na cmentarz przez bramę odnajdujemy tam martwe ciała strażników świątyni chronione przez kompanie orków. Gdy przejdziemy korytarzami i zabijemy orków, spotkamy  Ball Lukora wraz ze swoimi strażnikami walczących z orkami. Ani chwili się nie zastanawiając udzielamy pomocy w walce, po czym Ball chcąc się odwdzięczyć idzie z nami dalej. Idziemy następnie w stronę środkowego korytarza, pokonujemy orków, a pergaminy które leżą na ziemi oddajemy Lurkowi. Gdy to zrobimy podążamy  do korytarza na lewo(kierując się drogą którą przybyliśmy),pokonujemy kolejne oddziały orków i wciskamy przycisk, który znajduję się w ścianie. Uruchomi on mechanizm otwierający bramę, a tam znajdziemy brakującą część pergaminu. Po zabraniu pergaminu udajemy się do prawego korytarza. W międzyczasie pergaminy zostaną połączone przez Lukora i dzięki temu otrzymamy od niego  zwój teleportacji. W ostatniej komnacie  będzie czekało na nas dużo więcej orków niż dotychczas, a między nimi także wojownik. Gdy pokonamy już wszystkich zmierzamy na środek sali, tam Lukor opowie nam o swoich wizjach. Następnie stajemy przy lewej ścianie i używamy teleportu. Możemy już otworzyć bramę dla Lurka i udać się do ostatniej komnaty. Lukor wpadnie tam w szał i rzuci się na nas w amoku, będziemy zmuszeni go zabić, po czym wracamy do Cor Angara. Będziemy musieli  znaleźć pięć porcji  ziół, aby uleczyć Yberiona. Zioła te rosną na bagnach, a rozpoznamy je po pomarańczowym zabarwieniu liści. Zanosimy zioła Angarowi, ale niestety , Y’berion już nie żyje. Angar w zamian przekazuję nam runę teleportu i pokazuje drogę do domu  Caloma gdzie znajdziemy  kamień ogniskujący i almanach. Teraz udajemy się do Nowego Obozu i rozmawiamy z  Cronosem aby ofiarował nam hasło do posiadłości Magów Wody. Kiedy tam dotrzemy musimy znaleźć Saturasa. On natomiast poprosi nas o odnalezienie czterech kamieni.

Poradnik Gothic:  Kamień z kanionu trolli
Nieopodal kanionu będzie czekał na nas Diego. Zabieramy go ze sobą i pokonujemy wszystkich napotkanych przeciwników. Znajdziemy po drodze zwój zmniejszenie potwora, który użyjemy na trollu. Gdy czar zadziała Diego będzie mógł naprawić kołowrotek i spokojnie przejdziemy przez bramę w stronę kamienia.Po drodze wystarczy pokonać parę harpii  i kamień będzie nasz.
Poradnik Gothic: Kamień z górskiej fortecy
W drodze do fortecy napotkamy Lestera. Bierzemy go ze sobą żeby pomógł nam w walce z harpiami. Następnie odnajdujemy drabinę którą używamy do wejścia na wyższy poziom po czym używamy zwoju telekinezy do przyciągnięcia kamienia do nas. Otwieramy skrzynie obok i wyciągamy dokument, który oddajemy Lesterowi.

Poradnik Gothic:Kamień z klasztoru mnichów
Podążając do klasztoru spotykamy Gorna. Idziemy z nim do groty gdzie znajdują się skrzynie w któryej znajdziemy się klucz oraz zwój przemian w chrząszcza.Następnie wracamy z Gornem pod bramę rzucamy na siebie zaklęcie przemiany w chrząszcza i przeciskamy się  przez dziurę obok bramy.  Otwieramy wrota Gronowi, pokonujemy zębacze, cienio stwora, a następnie bierzemy ze skrzyni kamień ogniskujący. Wracając będziemy musieli pokonać młodego trolla.

Poradnik Gothic: Kamień pod kręgiem
Napotykamy na swojej drodze Miltena. Schodzimy z nim  na dół i zabijamy szkielety. Talizman i klucz odbierzemy od nadzorcy, a pomoże nam w tym zwój śmierć ożywieńcom, który otrzymaliśmy od Miltena. Następnie otwieramy skrzynie w której nadzorca trzyma kamień za pomocą klucza. Kamienie przekazujemy  Saturasowi. Dostaniemy w zamian runę teleportu do Magów Wody i dostaniemy zadanie odnalezienia magów ognia . Niestety dowiadujemy się od Diego i Miltena, że magowie zostali straceni przez Gomeza i że magnat planuje atak na Kopalnie. Od tej pory słudzy Gomeza będą naszymi wrogami. Jeżeli jesteśmy członkami Starego Obozu możemy udać się do Lee, aby  zostać mianowanym na najemnika. Najemnik natomiast może awansować na Maga Wody. Następnie przekazujemy Satursowi wiadomość, że Magowie Ognia zostali zabici. Saturs natomiast cały czas ma nadzieję na odnalezienie trzynastego z magów Xardasa.

 

Rozdział IV

Xardas:
Udajemy się na terytorium orków(można zamienić się w wilka to nas nie zaatakują) i już z daleka będzie widać wieżę Xardasa. Po drodze pokonujemy jeszcze golemy. Kamiennego golema możemy pokonać bronią, lodowego magią ognia, a ognistego lodu bądź pioruna. Zabieramy wszystkim serca i idziemy do wieży. Oddajemy demonowi serca a on daje nam za to runę teleportu do Xardasa. Idziemy do nekromanty i rozmawiamy z nim. On każe nam szukać orkowego szamana(Uwaga!! Bug nie pozwala nam zejść z wieży Xardasa. Możemy np. zamienić się w jakieś zwierzę, skoczyć i przy samej ziemi się odmienić). Szamana znajdziemy w zniszczonej cytadeli. Kiedy tam dotrzemy trzeba będzie pomóc mu w walce z paroma silnymi orkami. Potem rozmawiam z szamanem, dowiadujemy się wiele o Śniącym i Ulu-mulu. Teleportujemy się do Xardasa i mówimy mu o wszystkim. Teraz teleport do Magów Wody. Rozmawiamy z Riordianem(można go skopać i zabrać napoje, Saturas się nie zezłości). Potem kierujemy się do Wolnej Kopalni. Po drodze spotykamy, Gorna który powie nam, że Wilk ma do nas sprawę. Warto do niego wrócić, bo powie nam może nam wykuć zbroję, jeśli damy mu płytki z pancerzy pełzaczy. Wracamy do Gorna i idziemy z nim do Wolnej Kopalni. Po drodze spotkamy brzytwiaki, ale to nie problem, bo Gorn jest nieśmiertelny. Potem czeka nas ciężka walka z Szakalem i jego ludźmi(warto użyć zaklęć). Teraz Otwieramy bramę i wchodzimy do kopalni. Jest tutaj dość łatwo, bo Gorn jest nieśmiertelny. Pamiętamy żeby z wszystkich pełzaczy ściągać płytki. W końcu zabiliśmy wszystkich ludzi Gomeza i znaleźliśmy Taroka. Rozmawiamy z nim. Teraz schodzimy w dół sali gdzie jest Tarok i skręcamy w lewo. Teraz skręcamy w prawo i na końcu sali znajdziemy napój uzdrawiający orków. Zabieramy go i oddajemy Tarokowi. On mówi nam, jakie są składniki Ulu-mulu:
– Róg cieniostwora. Cieniostwory mieszkają w ciemnych lasach i jaskiniach np. w lesie między Starym Obozem a Obozem Bractwa.
– Kieł trolla. Możemy wrócić na miejsce gdzie razem z Diego zabiliśmy trolla.
– Kieł błotnego węża. Błotne węże mieszkają na bagnach w Obozie Bractwa.
– Język ognistego jaszczura. Można je spotkać na brzegu, koło klasztoru mnichów.
Kiedy oddamy Tarokowi te wszystkie składnik zrobi nam Ulu-mulu. Kiedy wyjdziemy z Wolnej Kopalni zagada do nas Gorn i zacznie się piąty rozdział.

CDN…